Thursday, May 5, 2016
Dongeng Pun Boncel
"Tenjo ku sia, naha eta rarapen ngabayak diantep bae? Naha eta nu nguyumbang teu diberesihan? Ngedul siah, henteu geten kana ingon-ingon! Kumaha lamun eta kuda gering?"
"Teu acan bae juragan, apan abdi teh nembe dongkap pisan tas ngarit."
"Wah siah ngalawan bae si ka dunungan teh, kalah ka hakan bae, ari kana gawe ngedul! Sia moal dibere nyatu ku aing!!!"
"Unggal dinten oge disapuan ku abdi, dalah ayeuna oge bade disapuan deui." sanggem pun Boncel.
Dinten eta yaktos pun boncel henteu dipasihan barang teda, ngongkrong teu kararaban sangu saremeh.
Enjingna sabada meresihan gedogan pun Boncel mios deui bari manggul sundung bade ngarit ka reuma.
Ku margi kosong beuteung, teu acan kararaban katedaan, manehna ngaraos nahnay nanjak ka pasir teh. Barang dongkap ka mumunggang, gek diuk handapeun waru ngareureuhkeun heula kacape.
Pikirna ngerik taya hinggana, ras emut kana kamalaratan indung-bapana kawuwuh ari gaduh dunungan ku teu aya pisan tinimbanganana.
Dongeng Si Kabayan Ngala Lauk
Geus sababaraha peuting Si Kabayan ngadenge beja,yen tatangga-tatanggana lalintarna aruntung bae. Manehna pohara kabitaeunana, tapi teu boga pakakas.
"Teung, engke peuting Akang rek ngala lauk ka walungan, kabita ku batur aruntung bae."
"Majar rek ngala lauk ? Na, rek ku naon ngalana? Teu boga heurap teu boga useup!" tembal pamajikannana haseum.
"Tong rea omong, maneh nyaho engke peuting dahar jeung beuleum lauk we. Kadieukeun wedang pamere mitoha teh!"
Sajarahna Cadas Pangeran
Saupama ti Sumedang rék ka Bandung, nepi ka
Tanjungsari, tangtu ngaliwat tanjakan anu kacida panjangna, nyaéta tanjakan
Cadas Pangéran. Nu matak éta tanjakan disebut kitu, rada panjang sajarahna,
malah supaya tétéla, leuwih hadé ku urang dipikanyaho, kumaha di lebah dinya kaayaanana ayeuna,
baheulana jeung baheula pisan. Dina waktu ieu
carita dituIis, kaayaan lebah dinya geus kacida bédana jeung baheula, lantaran
jalan heubeul mah (tonggoheun jalan nu ayeuna) geus teu dipaké, kusabab nanjakna netek teuing. Ayeuna mah nanjan nanjak
kénéh oge, beunang diliwatan mobil, tur sisina make gili-gili beton, teu matak
inggis tiguling kana jurang Cipelés nu sakitu gurawésna.
Baheula mah dina jalan heubeul tea taya petana beunang
diliwatan mobil. Kira-kira dina taun 1900 waktu tacan aya mobil di Pulo Jawa,
lolobana nu ngaliwat ka dinya téh leleumpang. Mimiti tanjakan
netek di lebah Pamucatan. Baheula jelema nu ngaliwatan ka Pamucatan jaman Harita. Biasana indit ti dayeuh Sumedang subuh-subuh. Ari nepi
ka Pamucatan kahar eureun, kudana sina ngareureuh. Nu tumpakna sok tarurun,
sasarap heula, boh muka
Biografi Dewi Sartika
IBU Dewi
Sartika dilahirkeurnana tanggal 4 Desember 1884 di kota Bandung. Ibuna Nyiraden
Radjapermas, ari ramana Raden Somanagara, Patih Bandung duanana turunan para
bupati anu tedak-tumedak ti jaman Dipati Ukur keneh nepi ka perang dunya kadua
Ibu Dewi
Sartika katelahna ku jalma rea mah Agan Dewi. Agan teh sesebutan ka wargi-wargi
dalem anu landes boh prya boh wanita,ari putra-putra dalem disebutna mun priya
aom,mun wanita juag. Dina ka tompernakeun abad ka-19 wanita Sunda masih dikungkung ku adat istiadat kuna anu turun-tumurun ti jaman ka jaman.
Wanita harita taya deui ancoanana ngan pikeun jadi patih goah", tegesna ngurus dahareun jeung sumujud ka salaki, supaya runtut-raut lambat-lambut nya laki rabi.
|
Rupa-rupa elmu jeung kapinteran, saperti maca, nulis, ngitung jste. Pikeun awewe mah basana teu perlu, da moal jadi juru tulis.
|
Silsilah Ngaran Patempatan Di Tatar Sunda
Oléh-oléh Priangan dilingkung gunung
Majalaya, Soréang, Banjaran Bandung…..
Sempalan lagu “Borondong Garing” di luhur téh ngandung déskripsi
sawatara ngaran tempat nu aya di Tatar Sunda. Demi nataan ngaran-ngaran tempat
téh ilaharna sok disebut toponimi. Nurutkeun kajian folklore, toponimi téh bagian tina élmu
onomastika (onomastics), anu ulikanana ngawengku di antarana
baé: méré ngaran jalan, ngaran atawa jujuluk jalma, ngaran kadaharan, ngaran
bubuahan kaasup asal-usul (legénda) ngaran hiji tempat dumasar kana ‘sajarah’
ngajanggélékna.
Nataan ngaran tempat tangtu bakal
loba rambat kamaléna lantaran ngajujut ngaran tempat mah teu cumpon ku nyawang
ngan tina hiji aspék baé. Nya sawadina kudu dijujut deuih rupa-rupa informasi
nu nyampak disatukangeun kaayaan éta tempat. Kumaha pakuat-pakaitna antara
ngaran tempat jeung éta informasi? Ilustrasi di handap saeutikna baris méré
gambaran anu écés.
Etnopedagogi Dalam “Kaulinan Barudak”
Arus
globalisasi laksana air bah, terus menggerus dan menjebol langsung pada
perubahan perilaku dan kebiasaan masyarakat. Akibatnya, masyarakat kita
termasuk salah satu yang tidak bisa berbuat banyak, terutama menimpa dunia
anak-anak. Anak-anak kita sedang kehilangan dunianya.
Lontaran keprihatinan itu muncul dari para orang tua, pendidik serta
pemerhati dunia anak-anak, setelah mengamati perilaku kehidupan anak-anak
sekarang dalam bermain, sangat lain dengan pola kehidupan orang tua mereka
semasa kanak-kanak. Menurut pengamatan dan penilaiannya, permainan anak-anak
sekarang ini tidak mendidik dan cenderung ke arah sikap yang konsumtif dan
individualistis.
Anak-anak
tempo dulu sangat tertantang oleh alam dan lingkungan hidupnya berada. Mereka
mampu memanfaatkan apa yang ada di lingkungannya. Sebagai akibatnya, mereka
harus kreatif, selalu siap menghadapi tantangan dan rintangan yang muncul
setiap saat.
REFORMULASI KURIKULUM BASA SUNDA DUMASAR BUDAYA
1. Kurikulum atikan di Indonésia terus
barobah geusan ngaluyukeun diri kana robahna
kamekaran
paélmuan katut pameredih panéka jaman. Ari robahna kurikulum téh rata-rata
antara 6–10 taun. Bédana kurikulum téh pangpangna dina lebah titincakanana, nya
éta dumasar kana jejer bahan, sistem unit, téma, jeung kompeténsi. Kurikulumna
teu goréng alias geus hadé, da anu héngkérna mah lebah prakna, praktékna, atawa
impleméntasina.
Dina awal kamerdikaan Indonesia, kurikulum nu mimiti dipaké di
sakola-sakola di Indonesia nya eta Kurikulum 1947. Ieu kurikulum teh
disampurnakeun taun 1950, anu tuluy diganti ku 1958 kalayan dipake nepi ka taun
1964. Najan ari resmina mah dilaksanakeun taun 1965.
Subscribe to:
Posts (Atom)
-
Jaman baheula aya budak awéwé ngaranna Nyi Antéh. Karunya budak téh pahatu. Geus teu boga indung da geus maot katarajang malaria teu ka...
-
Pada suatu zaman, tersebutlah sebuah taman indah nan damai yaitu “Taman Sorga Loka”. Ditempat tersebut berdiam seseorang yang bernama “S...
-
Sajak Budak Angon Ku Toni Lesmana Di pangangonan Kuring Jadi taneuh nu diseuseup jukut Jadi jukut nu diremus domba Jadi d...