Friday, March 3, 2017

SOAL LATIHAN KELAS 12


Download di sini!
Download


 Karena file yg di bawah mah acak-acakan

1. Tengetan sajak dihandap ieu LEMBUR KURING Di dieu kuring dibabarkeun Sawah ngaplak koneng Sagala hejo Hawa tiis Matak pikabetaheun ……………………… …………………….. Dina sempalan sajak diluhur , kaayaan dilembur teh kagambarna …… a. Pikakeueungeun c. Pikabetaheun e. Sedih b. Geueuman d. Harengheng JAWABAN : C 2. Tengetan sajak dihandap ieu! Aya abah atos ompong, saur saha Salirana jagjag Ngabengkot nanggung tanggungan Anak-bojo di bumi keur ngantosan .................................. ................................ Judul anu luyu dina sempalan sajak diluhur nya èta ......... a. Abah c. Dogèr monyet e. Budak sakola b. Tukang oncom d. Tukang kèrè JAWABAN : A 3. Omongan anu langsung dicaritakeun dina hiji situasi disebut.... a. Biantara c. Paribasa e. Sajak b. Sawala d. Paguneman JAWABAN : D 4. Kang Dedi : “Anisah rék di mana lebaran téh, di Bandung atawa di lembur?” Anisah : “Ah, Anisah mah badé di lembur baé. Di Bandung mah teu resep, kirang ramé.” Kang Dedi : “Iraha rék mimiti ka lembur téh, kitu?” Anisah : “Engké waé, saminggu deui ka lebaran.” Kang Dedi : “Akang mah rék di Bandung. Titip oléh-oléh waé keur mamah.” Naon inti paguneman di luhur? a. Lebaran c. Liburan e. Saum b. Oléh-oléh d. Di lembur JAWABAN : A 5. Nalika Yanti rék indit ka sakola, di jalan Pa Sujati nanya ka Yanti. Pa sujati : “ Néng, badé angkat kamana?” Yanti : “……………………………..!” Jawaban nu bener pikeun pertanyaan di luhur nya éta……. a. “Rék indit ka sakola” c. “Rék mios ka sakola” e. “Badé dongkap ka sakola” b. “Badé mios ka sakola” d. “Badé indit ka sakola” JAWABAN : A 6. Pa Maman balik ti kantor, di buruan imah panggih jeung Nova. Tuluy Nova nanya. Nova : “…………………………..?” Pa Maman : “ Wangsul ti kantor!” a. “Tos ti mana Pa?” c. “Uih ti mana Pa?” e. “Sumping ti mana Pa?” b. “Badé kamana Pa?” d. “Mulih ti mana Pa?” JAWABAN : D 7. Biantara anu dianggap hadé téh diantarana, sorana kudu kadéngé ku nu ngadéngékeun, hartina….. a. Sorana laun c. Sorana bedas e. Sorana ngajorowok b. Sorana ngaharéwos d. Sorana teu kadéngé JAWABAN : C 2 8. Dina basa asing “biantara” sok disebut….. a. Orasi c. Nyarita e. Pengumuman b. Sawala d. Berita JAWABAN : E 9. Biantara ku cara tanpa naskah tapi aya galur eusina, ngan dina prakna mah ditalar disebut … a. Biatara impromtu c. Biantara ngapalkeun e. Biantara ditalar b. Biantara ékstémporan d. Biantara dadakan JAWABAN : E 10. Di handap ieu nu kaasup ciri-ciri dongeng Sunda nya eta, iwal ti... a. teu dipikanyaho saha nu ngarangna (NN) c. nyebar sacara lisan é. caritana relatif pondok b. eusina loba nyaritakeun hal-hal anu pamohalan d. caritana panjang pisan JAWABAN : D 11. Baheula mah sumebarna dongeng teh sacara…. a. tatalepa sacara lisan c. sacara kakawihan é. ku ngawangkong b. tatalepa sacara tulisan d. dilagukeun JAWABAN : A 12. Kecap-kecap nu sorana sarua, boh vokal, boh konsonan, disebut? a. singgetan c. purwadaksi e. purwakanti b. wancahan d. purwarupa JAWABAN : E 13. Ungkara basa anu dipaké harti injeuman sarta eusi mangrupa babandingan nu ngagambarkeun kaayaan, kalakuan, jeung pasipatan disebut… a. Babasan c. Sisindiran e. Sajak b. Paribasa d. Guguritan JAWABAN : A 14. Naon babasan pikeun ungkara (ungkapan) „teu kuat hayang milu nyarita’? a. atah warah c. atah anjang e. belang bayah b. awét rajét d. ateul biwir JAWABAN : D 15. Naon babasan pikeun ungkara (ungkapan) „goréng haté’? a. atah warah c. atah anjang e. belang bayah b. awét rajét d. ateul biwir JAWABAN : E 16. Naon babasan pikeun ungkara (ungkapan) „nu laki rabi mindeng paséa’? a. atah warah c. atah anjang e. belang bayah b. awét rajét d. ateul biwir JAWABAN : B 17. Naon babasan pikeun ungkara (ungkapan) „jarang nganjang’? a. atah warah c. atah anjang e. belang bayah b. awét rajét d. ateul biwir JAWABAN : C 18. Bédana surat resmi jeung surat pribadi bisa ditingali dina... a. kop surat jeung cap c. nu ngirim surat é. bubuka jeung panutup b. titimangsa jeung alamat d. eusi surat JAWABAN : A 19. Nulis titimangsa nu alus tur bener dina surat, nyaéta... a. Bandung. 15 mei 2014 c. BANDUNG, 15 MEI 2014 é. BANDUNG, 15 Mei 2014 b. Bandung, 15 Mei 2014 d. bandung, 15 Mei 2014 JAWABAN : B 20. Karangan anu eusina mangrupa pedaran alesan-alesan (argumen) pikeun ngawangun hiji kacindekan disebut … a. Karangan déskripsi b. Karangan arguméntasi 3 c. Karangan pedaran d. Karangan narasi e. Karangan persusif JAWABAN : B 

Wednesday, August 31, 2016

Media pangajaran Mitos Pamali

Berasal dari Bahasa Yunani “mythos” adalah cerita prosa rakyat yang menceritakan kisah berlatar masa lampau, mengandung penafsiran tentang alam semesta dan keberadaan makhluk di dalamnya, serta dianggap benar-benar terjadi oleh penganutnya.

- Mitos adalah cerita yang “aneh” dan seringkali sulit dipahami maknanya atau diterima kebenarannya karena kisah di dalamnya “tidak masuk akal” (Ahimsa-Putra)
- Mitos adalah suatu cerita mengenai asal-usul semesta alam, manusia, dan bangsa itu sendiri (Kamus Besar Bahasa Indonesia)
-Mitos adalah cerita suci berbentuk simbolik yang menceritakan serangkaian peristiwa nyata dan imajiner mengenai asal-usul dan perubahan-perubahan alam raya, dewa-dewi, kekuatan-kekuatan atas kodrati manusia, pahlawan, dan masyarakat (Cremers)


Media Pembelajaran Sisingaan

Sisingaan atau Gotong Singa (sebutan lainnya Odong-odong dan Sisingan Reog) merupakan salah satu jenis seni pertunjukan rakyat khas Subang, Jawa barat, yang menggunakan media tandu sebagai sarana kreasi seni.
Sisingaan diilhami dari cerita serial Reog di Jawa Timur, yang menceritakan suka cita perjalanan para pengawal raja Singa Barong dari kerajaan Lodaya saat menuju kerajaan Daha. Meskipun sang raja terkenal bengis dan angkuh, tetapi para pengawal selalu setia memikul tandu yang ditiduri oleh Raja Singa Barong.

Thursday, August 25, 2016

Biografi Mohammad Toha

Salah satu peristiwa besar dalam sejarah perjuangan kemerdekaan Indonesia, yaitu Bandung Lautan Api. Peristiwa yang membumihanguskan kota Bandung, berlatar belakang ultimatum sekutu. Kejadian itu hampir berlangsung selama tujuh jam, di mana kurang lebih dua ratus ribu masyarakat Bandung meninggalkan dan membakar rumah-rumah mereka serta fasilitas-fasilitas publik. Nah, dari kejadian itu kita menemukan sosok seorang tokoh di balik Bandung Lautan Api yang sangat fonomenal yaitu Mohammad Toha atas keberanian dan semangat juang akan membela tanah air Indonesia.

Mohammad Toha dilahirkan di Jalan Banceuy, Desa Suniaraja, Kota Bandung pada tahun 1927. Ayahnya bernama Suganda dan ibunya Nariah yang berasal dari Kedunghalang, Bogor Utara, Bogor. Pada umur 2 tahun toha sudah menjadi anak yatim dikarenakan pada tahun 1929 ayahnya meninggal dunia. Toha sempat bersekolah di Volk School (Sekolah Rakyat) sejak usia 7 tahun hingga menginjak kelas 4 SD sebelum akhirnya terpaksa berhenti karena Perang Dunia II.


Monday, August 1, 2016

Media Pembelajaran Kawih Kelas XI

Kawih teh nya eta rakitan basa sabangsa dangding anu henteu make patokan pupuh. Ngawih nya eta ngalagukeun kaih atawa sisindiran, jste, iwal ti pupuh. Lirik lagu dina kawih disebut rumpaka. Kawih nu medalna kabaheulaan, rumpaka kawih teh nyokot tina wangun sajak antwa puisi. Biasana kawih sok dipirig ku gamelan. Nada anu digunakeun dina kawih nya eta nada pentatonic, anu patokanana dumasar kana da-mi-na-ti-la-da.
Dina kandaga kabeungharan seni sora sunda aya kawih nu dipirig ku waditra aya oge anu ditambul bae. Piriganana bias ku kilining, degung, kacapian, calung, angklung, malah tiasa bae ku alat music modern oge.

Saturday, June 25, 2016

RPP Ngajar Basa Sunda SMA kelas X Kurtilas




RPP Ngajar Basa Sunda SMA kelas X

Sampurasun....

Mangga nyanggakeun ka Bapa/Ibu Guru Basa Sunda Se-Jawa Barat  saya akan share file administrasi pengajaran bahasa Sunda SMA, atas nama persabatan dan solidaritas sesama Guru Basa Sunda.

Friday, June 3, 2016

Deskripsi & Tokoh-tokoh Wayang Golek


Wayang Golek adalah suatu seni pertunjukan wayang yang terbuat dari boneka kayu, yang terutama sangat populer di wilayah Tanah Pasundan. Sebagaimana alur cerita pewayangan umumnya, dalam pertunjukan wayang golek juga biasanya memiliki lakon-lakon baik galur maupun carangan yang bersumber dari ceritaRamayana dan Mahabarata dengan menggunakan bahasa Sunda dengan iringan gamelan Sunda (salendro), yang terdiri atas dua buah saron, sebuah peking, sebuah selentem, satu perangkat kenong, sepasang gong (kempul dan goong), ditambah dengan seperangkat kendang (sebuah kendang Indung dan tiga buah kulanter), gambang, dan rebab.