Definisi Rapat
Rapat nya eta gempungan pertemuan anggota ti hiji organisasi/ pausahaan
Jeung pegawena pikeun ngabahas hal-hal nu aya patalina jeung kapentingan
organisasi/ kantor/ pausahaan.
Sababaraha pakakas dihandap ieu pikeun ngalancarkeun rapat sangkan leuwih
efektif:
1. Agenda Rapat
Agenda rapat sakuduna dibewarakeun ka pamilon rapat
samemeh rapat nu diayakeun. Agenda bisa dijadikeun sanggeus objektif ti rapat
tuluy pamilon ditangtukeun. Hal-hal nu kudu dirapatkeun di agenda rapat nya
eta:
· Waktu/tanggal
rapat jeung perkiraan iraha waktu beresna rapat;
· Lokasi/ tempat
rapat;
· Tema/ topik (gurat
badag rapat kudu jentre lamun diperlukeun);
· Waktu nu dibere
pikeun unggal topik.
Lamun bisa menta saran ti unggal
pamilon ngeunaan objektif jeung tema rapat nu aya dina agenda pikeun mastikeun
sangkan eweuh nu tinggaleun.
2. kudu ditetepkeun aturan dina rapat:
Iraha waktu dikawitan jeung rengsena rapat:
Sangkan rapat bisa dikawitan dina waktuna, kudu disiplin, Ulah ngulang deui rapat ka pamilon nu elat, cukup dijelaskeun rapat geus nepi kamana sacara gurat badag.
Ulah ngahurungkeun hape atawa set ka (silent mode)
Gangguan ti suara telepon dikurangan volumena.
Pamilon rapat kudu milu aub dina mere sawangan jeung pamadeganna kana tema nu keur dirapatkeun. Saena dina rapat aya pamilon nu jadi juru kunci pikeun mastikeun sangkan unggal pamilon milu aub dina eta rapat.
2. kudu ditetepkeun aturan dina rapat:
Iraha waktu dikawitan jeung rengsena rapat:
Sangkan rapat bisa dikawitan dina waktuna, kudu disiplin, Ulah ngulang deui rapat ka pamilon nu elat, cukup dijelaskeun rapat geus nepi kamana sacara gurat badag.
Ulah ngahurungkeun hape atawa set ka (silent mode)
Gangguan ti suara telepon dikurangan volumena.
Pamilon rapat kudu milu aub dina mere sawangan jeung pamadeganna kana tema nu keur dirapatkeun. Saena dina rapat aya pamilon nu jadi juru kunci pikeun mastikeun sangkan unggal pamilon milu aub dina eta rapat.
3. Nangtukeun Patugas Rapat
Patugas-patugas pikeun ngarojong jalanna rapat sangkan produktif nya eta:
- Panjaga Waktu.
Saluyu jeung ngaranna, panjaga waktu mastikeun yen rapat lumangsung saluyu jeung durasi nu geus ditangtukeun. Lamun rapat dianggap ngayayay alias ngaleuwihi waktu jeung bahasan na teu maju saluyu jeung durasi nu geus ditangtukeun di agenda. Bakal aya rapat tambahan pikeun ngabahas deui nu dihadiran ku kabeh pamilon atawa cekap ku sabaraha wakil nu nyumponan kuota pamilon dina rapat. Satuluyna rapat sacara umum/ terbuka atawa disumpingan atawa sacara off line. (tertutup).
- Juru konci.
Peran Juru Konci nya eta pikeun mastikeun yen sakabeh pamilon rapat milu aub pikeun mastikeun sakabeh pamilon rapat meunang kasempetan nepikeun sawangan jeung pamadegannna ngeunaan hijihal/ hal nu keur dipadudengkeun, atawa mere tanggepan ka sawangan jeung pamadegan nu ditepikeun ku pamilon nu sejen.
- Girang serat
Pancenna nya eta nyatet/ nuliskeun ide-ide nu dibahas dina rapat, kaasup nyatetkeun unggal kaputusan jeung tindak lanjutna, fungsina pikeun mantau hal naon wae jeung tindak lanjut ti rapat kana kaputusan nu geus di cokot.
- Panumbu catur
Pancen moderator nya eta pikeun meunang ide, komentar, atawa kabar nu aya patalina jeung topik rapat tapi aya nu diluar tema. Hal-hal nu aya diluar topik rapat bisa mawa rapat kaluar ti tma jadi moderator perlu pikeun rapat sangkan saluyu rapat bisa lumangsung saluyu jeung tema. Mastikeun rapat sajalan jeung ka arah.
4. Notulen Rapat
Notulen rapat eusina informasi ngeunaan diskusi nu dilakukeun salila rapat jeung kaputusan nu dicokot pamilon. Notulen rapat eusina komitmen, lengkah, jeung tindak lanjut nu dilakukeun. Saeutikna, notulen rapat kedah ngawengku informasi ngeunaan saha wae, naon, iraha, kumaha, jeung kunaon. Panulis saena catatan-catatan anu ditulis samemeh rapat dibubarkan untuk memastikan point-point penting sudah tercatat.
Patugas-patugas pikeun ngarojong jalanna rapat sangkan produktif nya eta:
- Panjaga Waktu.
Saluyu jeung ngaranna, panjaga waktu mastikeun yen rapat lumangsung saluyu jeung durasi nu geus ditangtukeun. Lamun rapat dianggap ngayayay alias ngaleuwihi waktu jeung bahasan na teu maju saluyu jeung durasi nu geus ditangtukeun di agenda. Bakal aya rapat tambahan pikeun ngabahas deui nu dihadiran ku kabeh pamilon atawa cekap ku sabaraha wakil nu nyumponan kuota pamilon dina rapat. Satuluyna rapat sacara umum/ terbuka atawa disumpingan atawa sacara off line. (tertutup).
- Juru konci.
Peran Juru Konci nya eta pikeun mastikeun yen sakabeh pamilon rapat milu aub pikeun mastikeun sakabeh pamilon rapat meunang kasempetan nepikeun sawangan jeung pamadegannna ngeunaan hijihal/ hal nu keur dipadudengkeun, atawa mere tanggepan ka sawangan jeung pamadegan nu ditepikeun ku pamilon nu sejen.
- Girang serat
Pancenna nya eta nyatet/ nuliskeun ide-ide nu dibahas dina rapat, kaasup nyatetkeun unggal kaputusan jeung tindak lanjutna, fungsina pikeun mantau hal naon wae jeung tindak lanjut ti rapat kana kaputusan nu geus di cokot.
- Panumbu catur
Pancen moderator nya eta pikeun meunang ide, komentar, atawa kabar nu aya patalina jeung topik rapat tapi aya nu diluar tema. Hal-hal nu aya diluar topik rapat bisa mawa rapat kaluar ti tma jadi moderator perlu pikeun rapat sangkan saluyu rapat bisa lumangsung saluyu jeung tema. Mastikeun rapat sajalan jeung ka arah.
4. Notulen Rapat
Notulen rapat eusina informasi ngeunaan diskusi nu dilakukeun salila rapat jeung kaputusan nu dicokot pamilon. Notulen rapat eusina komitmen, lengkah, jeung tindak lanjut nu dilakukeun. Saeutikna, notulen rapat kedah ngawengku informasi ngeunaan saha wae, naon, iraha, kumaha, jeung kunaon. Panulis saena catatan-catatan anu ditulis samemeh rapat dibubarkan untuk memastikan point-point penting sudah tercatat.
Kanggo mediana kantun didownload di handap
Mangga kantun di download filena : Download
No comments:
Post a Comment